warsztaty

WYKORZYSTAJ CZAS NA ŻYCIE
warsztaty kaligrafii dla pacjentek z zaawansowanym rakiem piersi

„Podczas spotkania pacjentki uczyły się kaligrafii i uczestniczyły w warsztacie poświęconym modzie i pielęgnacji urody, zwłaszcza skóry, włosów i paznokci – szczególnie narażonych na uboczne skutki leczenia onkologicznego.
– Zajęcia manualne, rozwijanie pasji artystycznych to forma dodatkowej terapii. Pomagają one wyciszyć się, a przede wszystkim zajmują czas – podkreśla Anna Łabińska, psychoonkolog w OCO.

 więcej: WYKORZYSTAJ CZAS NA ŻYCIE

piękna.litera

PIĘKNA LITERA
nagroda Pen Show Poland

Jestem bardzo zaszczycona otrzymanym wyróżnieniem za 10-lecie prowadzenia warsztatów kaligrafii. To szczególna nagroda, która uświadamia mi jak potrzebna jest Państwu umiejętność pięknego pisania niezależnie od tego, czy służy jako hobby, pasja, czy też jest sposobem na wzbogacenie własnego warsztatu plastycznego. Taki jubileusz jest z pewnością idealnym dla mnie czasem na podsumowanie dotychczasowej działalności i zaplanowaniem przyszłości. 
Gwarantuję jednak, że planować będę z ogromną dozą spontaniczności! To sprawdzało się przez ostatnie 10 lat. Do zobaczenia na warsztatach!

 więcej o warsztatach: 10 LAT WARSZTATÓW KALIGRAFII

ROZMOWA

BUT W BUTONIERCE
rozmowa

Kaligrafia kojarzy się mi ze średniowiecznym skrybą przepisującym księgi obite w byczą skórę. Zapach kurzu, blask świecy. Pani Ewo, czy współcześnie kaligrafia jest czymś więcej niż hobby?
Dla mnie jest zdecydowanie czymś więcej. Poza tym, że jest moją pasją, stała się też jednym ze sposobów na życie. Pismo przez wieki było podstawą rozwoju kultury i edukacji, dziś umiejętność pięknego pisania, czy pisania w ogóle została okropnie zmarginalizowana. Poświęca się na nią zdecydowanie za mało czasu już od samego początku jej nauki. Prowadzi to, niestety, do zanikania tej umiejętności, a to z kolei pociąga za sobą dalsze konsekwencje.

 czytaj całość: BUT W BUTONIERCE

katy. carr

POLONIA
Katy Carr

Kaligrafia w moim wykonaniu znalazła się w najnowszym klipie Katy Carr promującym album „Polonia”, który ma swoją premierę 6 listopada 2015 roku. Obraz nagrano na terenie Collegium Maius.  

Katy Carr Polonia

 

__04.11.2015__

reportaż

PIĘKNA LITERA
reportaż Anny Łoś

Szukają ukojenia, wyciszenia chaosu i uporządkowania myśli. To wszystko daje im kaligrafia – czyli sztuka pięknego pisania. Wśród nas są ludzie, którzy uważają, że pismo ręczne jest naszym bardzo osobistym znakiem, który zostawiamy po sobie. W dobie komunikacji elektronicznej powinniśmy o piękno tego znaku szczególnie dbać… I dlatego, w wakacje, podczas urlopu, bohaterowie reportażu Anny Łoś chcą doskonalić sztukę pisania.

piękna litera reportaż

SŁUCHAJ NA STRONIE RADIA KRAKÓW:
Piękna Litera

 

__27.08.2015__

perugia.2015

LETNIA SZKOŁA KALIGRAFII I SZTUK PIĘKNYCH
PERUGIA 2015


Czy warto jechać tak daleko? Jak wyglądają warsztaty kaligrafii prowadzone w XIII-wiecznym klasztorze w Perugii? Jak to jest spotkać się z italiką w samym sercu kraju, z którego ten przepiękny krój pisma pochodzi? Jak wygląda towarzyszący warsztatom copperplate’a Jazz Umbria Festival? Jak spędzamy czas poza zajęciami, jak wygląda Perugia i ogród Monteripido?
Wreszcie: co o warsztatach myślą uczestnicy, czego się nauczyli, czego doświadczyli? Obejrzyjcie filmy z warsztatów w Perugii 2015.

__25.08.2015__

grafmag

GRAFMAG
„Piękno kaligrafii w polskiej Konstytucji”
wywiad Aleksandry Wolskiej

Mówi się, że pismo odręczne zanika i jest to trend, który można zaobserwować we współczesnym świecie. Z drugiej jednak strony, otoczeni treściami złożonymi za pomocą komputerów dostrzegamy zalety innych sposobów pracy z tekstem, takich jak na przykład kaligrafia. To ona, oprócz muzyki, jest największą pasją mojej rozmówczyni – Ewy Landowskiej której teksty czytać mogliście już wcześniej u nas.

Okazja jest o tyle wyjątkowa, ponieważ Ewa zajęła się ostatnio wykonaniem wyjątkowego zlecenia – przepisania Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, która ma być ozdobą Polskiego Parlamentu.

Całość dostępna na stronie:
GRAFMAG

__06.08.2015__

puls.biznesu

PULS BIZNESU
wywiad Łukasza Ostruszki

„Odkryta na nowo sztuka kaligrafii przydaje się nie tylko do pisania romantycznych listów, ale może być nawet sposobem na biznes. Prezydent Andrzej Duda przysięgał na konstytucję, którą przepisała Ewa Landowska.”

 

Cały artykuł można przeczytać na stronie:
PULS BIZNESU

__06.08.2015__

pen.show.poland

ZAPROSZENIE NA PEN SHOW 2015
Pen Show Poland 2015 – Katowice, Kino Kosmos 11-12.04.2015

 

 PEN SHOW POLAND KATOWICE

__10.04.2015__

el arquitecto de ilusiones

EL ARQUITECTO DE ILUSIONES
Ewa Landowska, arte con LETRAS MAYÚSCULAS

„Ewa Landowska es una diseñadora especializada en lettering y en caligrafía cuyo trabajo está muy muy por encima de lo que se ve a menudo (y eso que el nivel de este mercado es altísimo). No he encontrado mucho más de ella que su perfil en Behance y su página de Facebook. Pero sólo hay que echar un vistazo a su portfolio para ver que disfruta con su trabajo, y en este caso lo mejor es que hace disfrutar con su trabajo, que en el fondo es el objetivo de cualquier diseñador. Aquí os dejo un simple ejemplo de su portfolio, totalmente GENIAL.”

el arquitecto de ilusiones

Cały artykuł można przeczytać na stronie:
EL ARQUITECTO DE ILUSIONES

__24.03.2015__

grafmag

WIRTUALNE ROZMOWY O KALIGRAFII, cz.I
felieton w grafmag.pl

„Dostaję sporo maili z różnymi pytaniami. Nie zawsze, przyznaję, mam możliwość, aby na te maile odpowiedzieć (chociaż staram się odpowiadać na jak największą ich ilość). Pomyślałam więc,  że spróbuję zebrać Wasze pytania w jednym miejscu i odpowiedzieć na nie, tym bardziej że poruszyliście sporo bardzo ciekawych zagadnień związanych z kaligrafią i literami.”

warsztat-pracy-kaligrafa2

warsztat pracy kaligrafa

Cały artykuł można przeczytać na stronie:
GRAFMAG.pl

__06.02.2015__

grafmag

KALIGRAFII DOBRE POCZĄTKI
felieton w grafmag.pl

„Jeszcze nie tak dawno, bo 15 lat temu odpowiedź na pytanie „od czego zacząć?” była dość prosta: przygotuj narzędzia, miejsce do pracy i pisz. Wizyta w sklepie dla plastyków nie trwała długo – dostępne materiały: dwa rodzaje stalówek ostro zakończonych (w tym jedna z faktycznym przeznaczeniem do stenografii, druga do rysunku), jeden rodzaj stalówki ściętej, za to dostępny w kilku rozmiarach, obsadka prosta drewniana, atrament, papier. Rozkładam materiały przed sobą na uprzątniętym biurku.”

atramenty

atramenty, z których korzystam najchętniej

O tym jak zacząć pracę z literą piszę w felietonie dla Grafmaga.
Cały artykuł można przeczytać na stronie:
GRAFMAG.pl

___20.11.2014___

interview

SKILLED IN LETTERS
Aleksey Timokhovskiy

skilled in letters

AT: What is your favourite instrument? And why?

EL: My voice. I find many connections between modulating voice during singing (I am also a singer) and operating the pen writing stroke by stroke — the same crescendo and decrescendo like more and less preasure, rhythm, dynamic, light tones, dark tones. When I treat writing the same like singing — it’s more easier to make the line light (or even hard if I want to).

wywiad w języku angielskim, czytaj całość na:
skilled in letters
ALL ABOUT LETTERING, CALLIGRAPHY AND TYPE DESIGN

___06.11.2014___

press

POLSKO – TURECKIE IMPRESJE NA ISTANBUL DESIGN BIENNIAL’ 14

modus design

Zespół projektu „Uczta Słowa”, od lewej: Radosław Nowakowski, Barbara Bodziony, Ewa Landowska, Marek Cecuła, fot. Sebastian Zimmer

Okrągła data 600. lat stosunków dyplomatycznych między dwoma kulturami Polski i Turcji, której jubileusz obchodzimy w tym roku, rozbudziła twórcze impresje w zespole Modus Design. Od czasu pierwszego spotkania warsztatowego (07.03) w Stambule, projekt przygotowywany pod kuratorską opieką Marka Cecuły  rozrósł się do niebagatelnych, jak na porcelanę, rozmiarów długości czterech i szerokości dwóch metrów. Czy może być to miarą 600. lat stosunków polsko – tureckich?  O tym dowiemy się za miesiąc (01.11) podczas wernisażu Istanbul Design Biennial’14.

fragment tekstu, czytaj więcej tutaj

warsztat

ARTETERAPIA W KLUCZBORKU
Jednostka: Zakład Karny w Kluczborku

sw calligraphy

Osadzeni w skupieniu i z zaangażowaniem, przez kilka godzin ćwiczyli podstawowe umiejętności z zakresu pięknego pisania. Efekty ich pracy z godziny na godzinę były coraz bardziej imponujące. Najważniejszy był jednak efekt psychologiczny, polegający na stopniowym wyciszeniu uczestników zajęć, wzrastającej umiejętności koncentracji uwagi oraz poczucia dumy i satysfakcji z efektów swojej pracy.

fragment tekstu, czytaj więcej tutaj

interview

Z MIŁOŚCI DO PIĘKNEJ LITERY
Konrad Lewandowicz, GrafMag

Jak i kiedy zaczęła się Twoja przygoda z kaligrafią? Właściwie to co Cię skłoniło do zainteresowania się tą dziedziną sztuki?

Jak sięgam pamięcią litera zawsze budziła moje zainteresowanie, już od najwcześniejszych szkolnych lat. Sam fakt rozpoczęcia nauki pisania budził we mnie wiele emocji, ale nie jestem pewna czy więcej niż u każdego dziecka w tym wieku (6-7 lat). Pamiętam, choć niejasno, że przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej fascynowały mnie litery, wtedy dla mnie abstrakcyjne, niezrozumiałe znaki, a które – wiedziałam – staną się dla mnie wkrótce czymś więcej. Lubiłam pisać i pisałam dużo, bardzo interesowała mnie różnorodność charakterów pisma u różnych ludzi. Często chciałam je naśladować. Kopiowałam również co ciekawsze podpisy nauczycieli (tzw. parafki), co czasami prowadziło do nieporozumień…

Ale prawdziwe zainteresowanie, coraz bardziej rosnące, przyszło dopiero w szkole średniej. W tamtym czasie kaligrafia w świadomości społecznej praktycznie nie istniała, nie było jeszcze takiego dostępu do internetu, ani takich zasobów w postaci elektronicznej czy książkowej, o warsztatach czy kursach nie wspominając. I właśnie wtedy natknęłam się na artykuł o panu Henryku Kuleszy i jego kaligrafii. Napisałam, otrzymałam odpowiedź (oczywiście kaligrafowaną) i nie było już odwrotu…

fragment wywiadu, czytaj całość tutaj

 

press

Ewa Landowska. Kobieta, która straciła głowę dla ładnych literek
Grażyna Starzak, Dziennik Polski

el

 

Steve Jobs wyznał kiedyś, że gdyby nie wypisał się z college’u i nie zdecydował na kursy kaligrafii, komputery osobiste nie miałyby tak pięknych czcionek. Szkoda że nie poznał Ewy Landowskiej. Czcionki Macintosha miałyby pewnie jeszcze piękniejszy krój.

 Artykuł w całości dostępny tutaj